Polub mnie na facebooku

poniedziałek, 15 lipca 2013

Konfitura z czerwonej cebuli



Konfitura z czerwonej cebuli_10




Ostatnio miałam okazję podrażnić kupki smakowe Polentą z konfiturą z czerwonej cebuli.
Nie byłam do końca przekonana do tego zestawu, tym bardziej, że dookoła kusiły inne smaczne i wypróbowane już wcześniej potrawy.  Ciekawość jednak zwyciężyła i zaowocowała tym, że dzielę się znalezionym przepisem na pyszną konfiturę:

Składniki
1 kg czerwonej cebuli
suszony tymianek
3 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
6 łyżek octu balsamico
3 łyżki miodu
sól, świeżo mielony czarny pieprz

Przygotowanie
Cebulę pokroić w wiórki. Smażyć na oliwie powoli, aż się zeszkli, zwiększyć ogień, by się zrumieniła. W trakcie smażenia dodać posiekany czosnek, roztarty w palcach tymianek, sól, pieprz. Kiedy cebula jest miękka dodać miód, zamieszać i po chwili wlać balsamico. Chwilę pogotować aż odparuje. Uzupełnić przyprawy. Podawać do mięs, szczególnie pasztetów.

Rada
Cebula smażona na oliwie szybciej zmięknie, kiedy ją posolimy.

1 komentarz:

Unknown pisze...

Podrażniłaś moje kubki smakowe zdaniem: "Ostatnio miałam okazję podrażnić kupki smakowe..."
...no może nie całym, a kupką ;)