Polub mnie na facebooku

środa, 8 czerwca 2011

Filmy

Spośród filmów, które podobno są dobre wybrałam te, które mnie z rożnych względów zapadły w pamięć.

1.   Pulp Fiction- nie jestem wielka fanka Tarantino (jak to możliwe? A jednak- nie moja estetyka) ale ten film jest po prostu dobry 

2.   Leon zawodowiec- Mam słabość do Jean Reno...

3.   Siedem- trudno nie pamiętać

4.    Matrix- Matrix to matrix poza tym Keanu :)

5.    Forrest Gump- Uwielbiam!!!!

6.    Lot nad kukułczym gniazdem- Jack Nicholson wiadomo

7.  American Beauty- pamiętam, ze ten film nie do końca mi  pasował.... Moze powinam zobaczyć raz jeszcze. W każdym razie było tam parę ujęć, które mi się podobały: worek na wietrze

8.   BraveheartWaleczne serce- Mel Gibson w spódnicy ale jaki męski!

9.   Dobry, zły i brzydki- mam słabość do westernów....

10.  Skazani na Shawshank- nie pamiętam dokładnie filmu, ale wrażenie było pozytywne

11.  Władca pierścieni- zmotywował mnie do przeczytania wszystkich trzech tomów i tym o to sposobem stałam się fanka Tolkiena

12.  Szósty zmysł- Jest klimat.Oprócz Bruca Willisa warto zwrócić uwagę na Toni Collette

13.  To właśnie miłość- :D Kto nie widział tego filmu przynajmniej 3 razy? Im feeling in my finger.....

14.  Gladiator- Russel Crow w roli Maximusa :) Joaquin Phoenix w roli Kommodusa  tez bardzo dobrze wypadł

15.  Król Lew- Fajne wspomnienia.... Wzruszyłam się

16.  Stowarzyszenie Umarłych Poetów- fajne

17.  Noc na Ziemi- ciekawe rozmowy pomiędzy taksówkarzami a pasażerami

18.  Buntownik z wyboru- Math Damon :)

19.  Zapach kobiety-  Al-Pacino i tango... Te scenę mogę oglądać do znudzenia

20.  Piękny umysł- Ważny temat i znów Russel Crowe:)

21.  Wielki błękit- Jean Reno i niepowtarzalny klimat :)

22.  Dziecko Rosemary- tego filmu nie da się zapomnieć zwłaszcza ostatniego ujęcia. Mia Farrow jest rewelacyjna.

23.  Casablanca- Piękny film! Takich mężczyzn już nie ma, lub siedzą w ukryciu :) No dobra trochę przesadzam- jest wielu wspaniałych facetów jeszcze:)

24.  Milczenie owiecnie jest to mój ulubiony gatunek filmowy (podskakuje w kinie na fotelu na takich filmach lub zamykam oczy- wiem wstyd ) ale Antoni Hopkins to dla mnie mistrz w swym fachu.

25.  Cinema Paradiso- naprawdę przyjemny film

26.  Zagubiona autostrada- Filmy Davida Lyncha są osobliwe,  maja klimat taki no lynchowski....

Jest cale mnóstwo innych filmów, których  sobie obecnie nie mogę przypomnieć ale kilka mi sie jeszcze nasuwa:

Once - To co urzeka w tym filmie to prostota i piekna muzyka.

Spragnieni Miłości- Piękny film! Subtelna muzyka, ładne ujęcia, pięknie opowiedziana historia miłosna dwojga ludzi, która nie kończy się w łóżku czyli rzadkość dzisiaj.

Pociąg życia- Uwielbiam mogę oglądać bez końca! Żydowskie klimaty.

Motyl i Skafander - Prawdziwa historia. Facet miał wszystko ( jeśli założymy ze kasa i sława to wszystko) a po wypadku mógł porozumiewać się ze światem  tylko  za pomocą poruszającej się powieki.... Naprawdę warto zobaczyć ten film, chyba ze nie ma się ochoty na głębsze refleksje    

Kwiat Wiśni- film o ważnych rzeczach 

Wiatr Buszujący w Jęczmieniu- Daje kopa. Dramat wojenny i dramat wewnętrzny....    

Przemówienie Króla- Mistrzowska gra! Przy takich zbliżeniach kamery nie da się oszukać widza.  

Kontrolerzy-  Świetny węgierski film o trochę nietypowych kontrolerach 

Czeski Bląd- Powolutku wchodzę w czeskie kino, które jest jedyne w swoim rodzaju.
Czeski blad to ciekawa historia, która przywołuje trudne czasy jednak z optymistyczna puenta. Podoba mi się tutaj ten czeski dystans.
Czeski Sen- świetny dokument o tym jak to łatwo ludźmi manipulować
 Dzien Świra- Film o naszych Polaków przywarach. Przesadzony? Prawda trochę boli...


Julie & Julia - mega pozytywny film:)

Zamierzam wkrótce obejrzeć:
Pociagi pod specjalnym nadzorem
Ojciec Chrzestny- wiem wstyd, ze nie widziałam jeszcze
Midnight in Paris
Tree of life




 

 

 




Brak komentarzy: