Polub mnie na facebooku

środa, 8 czerwca 2011

Sos pieczarkowy

Moje umiejętności kulinarne są mierne po trosze z powodu lenistwa a co za tym idzie małego doświadczenia.
Wierze jednak, ze wiele zależy od motywacji.
Mój ostatni pobyt we Francji zmienił moje nastawienie i zamierzam zabrać się za pichcenie- o zgrozo!
Mam nadzieje, ze nie skończy się na pobożnych życzeniach a Wasze dobre przepisy będą mnie motywować:)

______________________________________________

Przepis z internetu na dobry sos pieczarkowy (np. do klusek): 

SKŁADNIKI:

  • 2 łyżki masła
  • łyżka mąki
  • 1/4 l mleka
  • 1/4 l bulionu (może być z kostki)
  • 20 dkg pieczarek
  • pieprz
  • szczypta soli
PRZYGOTOWANIE:
Pieczarki oczyścić, pokroić w niezbyt cienkie plasterki i podsmażyć na 1 łyżce masła. Drugą łyżkę masła roztopić w rondelku, dosypać mąkę i nie rumienić zapienić. Mleko wymieszać z bulionem i wlać zimne na gorącą zasmażkę. Zagotować stale mieszając i gotować jeszcze ok. 5 minut, następnie wrzucić pieczarki i jeszcze ok. 3 minut gotować. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
____________________________________________________

2 komentarze:

NY3012 pisze...

hej Julio! Tu Oliwka :)
pycha ten sos...na przykład jakieś Gnocchi do niego i marzenie dla podniebienia gotowe...chyba bym się skusiła i dodała jeszcze troszkę natki pietruszki do smaku :)

Rosa pisze...

super :) Dzięki za sugestie.
Natka pietruszki jak najbardziej na miejscu:)